Ritual garam dan biji sawiRitual garam dan biji sawi

Kaedah: Garam dan biji sawi kaedah mengatasi mata syaitan

Apakah yang anda perlu untuk melakukan ritual ini?

MALAY_evil-eye-ritual-chilliKaedah untuk melakukan ritual garam dan biji sawi untuk mengatasi mata syaitan

  • Langkah 1: Doa

    • Doa dilakukan oleh orang yang mana ritual akan dilakukan ke atasnya menawarkan sujud kepada Dewa Maruti: ‘Moga-moga mata syaitan yang meliputi saya (sebut nama) dibuang dan moga-moga (menyebut nama orang yang melakukan ritual) tidak dipengaruhi olehnya.’

    • Doa dilakukan oleh orang yang mana ritual akan dilakukan ke atasnya menawarkan sujud kepada Dewa Maruti: ‘Moga-moga mata syaitan yang meliputi saya (sebut nama) dibuang dan moga-moga (menyebut nama orang yang melakukan ritual) tidak dipengaruhi olehnya.’

  •  Langkah 2: Mengambil posisi

    Orang yang dipengaruhi oleh tenaga negatif dan ke atas siapa ritual ini dilakukan perlu duduk atas bangku kayu yang rendah atau duduk menghadap arah timur dengan lututnya ditekuk lengkung ke arah dada. Tapak tangan menghadap ke atas dan diletak di atas lulut.

2_performing-ritual

  •  Langkah 3: Melakukan ritual

    Orang yang melakukan ritual ini berdiri di hadapan orang tersebut. Ambil beberapa kuantiti biji sawi dan butiran garam seperti boleh digenggam di antara hujung jari-jari dalam setiap genggaman tangan.

    3_mustard-seeds

    Silang genggaman di hadapan badan. Genggaman sepatutnya bersilang seperti tanda darab. Genggaman perlu digerakkan dari kepala ke kaki individu yang terpengaruh, dalam arah bertentangan dan kemudian menyentuh lantai.

    Tangan disilang hanya untuk bermula. Semasa kita memulakan ritual kita perlu mengasingkan tangan dan pada sama yang serentak gerakkan genggaman kanan ke arah ikut jam dari kepala ke kaki dan genggaman kiri ke arah melawan arah jam dari kepala ke lulut.

    Selepas menyentuh lantai, kita ulang dari mula seperti di atas iaitu asingkan tangan dan pada masa yang serentak gerakkan genggaman kanan ikut arah jam dari kaki ke kepala dan genggaman kiri arah melawan arah jam dari kaki ke kepala.

    4_red-chilli

    Berikutan diucap apabila ritual ini dilakukan ‘Moga-moga mata syaitan yang meliputinya oleh pengunjung, roh-roh, pokok-pokok, orang yang lalu, tempat, dibuang dan moga-moga dia dilindungi daripada penyakit dan kecederaan’.

    • Sebab sebalik menggerakkan genggaman dan menyentuhnya ke lantai. Dengan menggerakkan genggaman seperti diterangkan getaran distres pada mulanya diserap ke dalam bahan-bahan yang digunakan dalam ritual dan dengan menyentuh lantai ia akan ditarik ke dalam tanah.

    • Jumlah pergerakan genggaman diputuskan berdasarkan tahap distres. Kebanyakannya ahli-ahli sihir-halus (māntriks) melakukan ilmu hitam dalam nombor-nombor ganjil maka genggaman digerakkan dalam gandaan nombor-nombor ganjil.

  • Langkah 4:

    Akhirnya semua kandungan dikosongkan ke dalam pan besi yang panas atau arang yang membara.