Bagaimanakah kita mentafsir kesan penyembuhan rohani?

SSRF menasihatkan kesinambungan rawatan perubatan konvensional bersama-sama dengan pemulihan penyembuhan rohani untuk rawatan penyakit fizikal dan psikiatri.

Pembaca dinasihatkan untuk mengambil remedi penyembuhan rohani mengikut budi bicara mereka sendiri

1. Pentingnya deria keenam dalam penafsiran kesan penyembuhan rohani

Kecuali seseorang mempunyai persepsi deria tambahan (ESP) yang sangat tinggi atau deria keenam, sangat sukar untuk mentafsir kesan khusus dari remedi penyembuhan rohani. Ini kerana tanpa deria keenam yang maju, sukar untuk memahami sebab sebenar di sebalik apa yang kita alami semasa penyembuhan rohani. Sebagai contoh, dua orang yang disembuhkan dengan bantuan abu Suci (Vibhūti) boleh mempamerkan pengalaman yang sama sekali berbeza.

  • Orang yang terkena hantu mengalami kesusahan. Sebenarnya, ia adalah hantu pada orang yang mengalami kesengsaraan itu, kerana Kesedaran Tuhan (Chaitanya) yang berasal dari abu Suci mulai bertarung dengan negativiti dari hantu. Oleh kerana kesedaran orang terjejas disatukan dengan hantu, orang itu mengalami kesusahan hantu sebagai miliknya sendiri.

  • Orang tanpa tenaga negatif yang memberi kesan kepadanya, mendapat perasaan ringan akibat getaran positif yang berasal dari Kesedaran Tuhan daripada abu Suci.

Aspek lain adalah bahawa hantu peringkat yang lebih tinggi dapat menahan pengaruh Kesedaran Tuhan ke tahap yang lebih panjang dan oleh itu ia mungkin kelihatan bahawa remedi itu tidak bertindak. Mereka juga boleh menunjukkan kesan ilusi untuk memberi orang itu suatu rasa palsu bahawa perkara itu berfungsi atau tidak berfungsi.

Jadual berikut menunjukkan bahawa terdapat dua aspek untuk apa yang seseorang (yang terkena atau dirasuk oleh hantu) merasakan semasa sesi penyembuhan rohani seperti yang dilihat melalui penglihatan halus (subtle vision). Terdapat dua kesedaran dalam perfungsian; ianya adalah kesedaran pencari dan kesedaran hantu yang merasuk. Semasa manifestasi, iaitu ketika rasukan bermula untuk menjadi nyata (manifest) atau mendakan (precipitate), kesedaran hantu datang ke depan. Walau bagaimanapun, ini mungkin berbeza dari manifestasi kepada manifestasi bergantung pada kesedaran mana yang lebih dominan. Hanya mereka yang mempunyai persepsi extrasensory atau deria keenam yang sangat maju dapat membedakan mana kesedaran, pencari atau hantu, yang lebih menonjol pada masa ini.

Bagaimanakah kita mentafsir kesan penyembuhan rohani?

Sebagai contoh: Jika hantu itu manifes/dapat dilihat dengan jelas (manifest) sebanyak 70%, ini bermakna kesedaran hantu adalah 70% di barisan hadapan dan kesedaran pencari hanya 30% dan telah mengambil tempat duduk belakang. Dalam keadaan ini, rupa orang berubah secara radikal dan mereka berkelakuan tidak normal. Dalam kes sedemikian, jika kita melihat ekspresi hantu (kini kelihatan pada wajah pencari) apabila rangsangan positif seperti gambar Dewa diperkenalkan, ia akan merebak atau berkerut. Ini kerana hantu, yang secara dominannya Raja-Tama, mendapat kesulitan dengan Kesedaran Tuhan yang berasal dari gambar Dewa. Kadang-kadang, hantu boleh menarik rizab tenaga hitamnya sendiri atau dari hantu tahap lain yang lebih tinggi dan berpura-pura bahawa ia tidak terjejas oleh rawatan kerohanian. Ini mungkin merendahkan semangat penyembuh yang berfikir bahawa dia tidak dapat melakukan. Walau bagaimanapun, rintangan ini bertahan hanya selagi hantu mempunyai simpanan tenaga untuk bertahan.

Ringkasnya, keseluruhan proses penafsiran adalah seperti mata-mata (spy) berbanding dengan drama komik mata-mata (spy comic book play). Permainan kucing dan tikus yang dibuat oleh hantu dengan penyembuh agak sengit. Hanya penyembuh dengan deria keenam yang sangat maju dapat melihat tipu muslihat (ploys and charades) dan menentang gerakan hantu.

2. Siapa yang boleh memahami apa yang sebenarnya berlaku semasa sesi rawatan rohani?

Marilah kita melihat siapa yang dapat melihat perbezaan antara orang dan hantu yang nyata (manifest):

A. Orang terjejas:

  • Tahap rohani orang yang terpengaruh perlu melebihi 50%. Selepas tahap rohani ini, dia dapat memahami yang mana pemikirannya adalah miliknya dan yang merupakan pemikiran hantu.

  • Jika kawalan hantu ke atas mana-mana orang yang dimiliki adalah kurang daripada 30%, maka orang itu dapat memahami siapa melakukan pemikiran itu.

B. Penyembuh rohani:

  • Penyembuh psikik yang mempunyai kebolehan sederhana, tidak dapat melihat hantu tahap yang lebih tinggi, dan tidak dapat memahami nuansa sesuatu perjuangan halus.

  • Jika penyembuh itu dimiliki oleh ahli sihir halus yang lebih tinggi (māntrik) maka keupayaan halus atau deria keenam (ESP) penyembuh mungkin meningkat walaupun tahap rohani mereka mungkin rendah. Penyihir yang lebih tinggi dalam penyembuh boleh mengawal hantu yang memiliki (merasuk) orang yang terkena hantu. Di sini, suatu penipuan boleh berlaku di mana mantrik dalam penyembuh boleh mengeluarkan hantu dari orang terjejas secara sementara dan kemudian membiarkannya kembali.

  • Hanya seseorang yang berada di atas tahap rohani 70% atau yang bekerja di bawah bimbingan langsung orang Suci/(Saint) dapat benar-benar mendiagnosis apa yang sedang berlaku.can truly diagnose what is happening.

3. Kesan penyembuhan berdasarkan selubung hitam pada orang itu

Untuk melindungi diri mereka dari kesusahan dari remedi penyembuhan rohani, hantu atau tubuh halus nenek moyang membina suatu selubung tenaga hitam di sekeliling mereka dan di sekeliling orang yang terkena. Sarung tenaga hitam ini bertindak seperti perisai pelindung.

Selepas didedahkan kepada remedi penyembuhan rohani, selepas berapa lama entiti akan mengalami kesusahan (yang hadir dalam bentuk kecemasan/distres kepada orang yang terjejas) bergantung kepada ketebalan dan ketahanan perisai pelindung ini. Seseorang, yang terkena sedikit dan / atau oleh entiti kekuatan yang lebih rendah, biasanya mempunyai penutupan hitam yang nipis di sekelilingnya. Oleh itu, adalah agak mudah untuk memecahkan halangan ini dan mendekati hantu/entiti dengan mudah. Oleh itu, seseorang yang terjejas oleh hantu tahap rendah dari dunia Nether (Bhuvarlok), pada tahap yang rendah, mengalami distres secara segera setelah terdedah kepada remedi penyembuhan rohani. Oleh itu, adalah mungkin untuk mengurangkan keseluruhan kesusahan (akibat hantu) yang dialami oleh orang tersebut dalam tiga hingga empat bulan melalui penyembuhan rohani.

Orang-orang yang terjejas oleh hantu/entiti yang tidak mengalami kesusahan/distres apabila terdedah kepada remedi penyembuhan rohani, lebih cenderung untuk mempunyai tenaga hitam yang tebal di sekitarnya. Kuasa rohani hantu/entiti yang mempengaruhi mereka juga mungkin lebih. Selepas mendedahkan hantu secara berterusan ke remedi penyembuhan rohani, orang itu mula mengalami kesusahan selepas beberapa bulan. Walau bagaimanapun, seseorang dapat mengurangkan masa ini dengan melengkapi pemulihan penyembuhan rohani dengan amalan rohani yang sesuai dengan enam prinsip asas dan gaya hidup sāttvik.